31 Aralık 2014 Çarşamba

Şişe Deyip Geçmeyin


2014'e veda edeceğimiz bu son günde bu yıl pek zaman ayıramadığım bloğuma son bir yazı daha eklemek istedim. Herkesin evinde atmaya kıyamadığı çam şişeler mevcuttur. Beğendiğiniz her hangi bir şişeyi kullanabilirsiniz. Ben benim için anlamı olan evde sakladığım şarap şişelerini kullandım.

Benim evimde atmaya kıyamadığım bilumum içeceklerin cam şişeleri ile doludur. Hal böyle olunca değerlendirmek lazım. Aslında daha önceden yine cam şişeleri, kavanozları boyayarak nasıl vazo yapabileceğiniz hakkında bir yazı yazmıştım. Bu kez nasıl dekore edip evin en şık objelerinden biri haline getirebileceğiniz hakkında yazmak istiyorum.



Her zamanki gibi ilk olarak malzemelerimizi sıralayarak başlayalım. Cam şişeler, silikon tabancası, doğal ip, dantel çeşitleri ve dekore etmekte kullanacağınız incik, boncuk ve taşlar.

Öncelikli olarak kendinize dekore etmek istediğiniz şişeleri seçiyorsunuz. Lavabonun içine doldurduğunun deterjanlı sıcak suyun içine bırakarak üzerindeki etiketlerin çıkmasını sağlamaya çalışıyorsunuz. Etiketleri çıkardıktan sonra üzerinde kalan yapışkanları bıçak yardımıyla ya da süngerin sert kısmıyla ovarak çıkarabilirsiniz. Ben çalışırken kendimi kaptırdığım için bu aşamaların fotoğraflarını çekmeyi unutuyorum ancak ayrıntılı şekilde anlatmaya çalışacağım.


 Şişeleri temizleme ve kurutma faslı bittikten sonra boyayarak mı yoksa boyamadan mı kullanacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Benim ilk şişem buzlu cam olduğu için boyamak istemedim. İkincinin ise onunla uyumlu olması için biraz boyanmaya ihtiyacı vardı. O yüzden çok beyaz beyaz olmasını istemediğim için oldukça sulandırılmış bir akrilik boyayı içine dökerek ve döndürerek her tarafının boyanmasını sağladım. Daha sonra şişeyi bir kavanozun içine ters çevirerek fazlalık boyanın akmasını sağladım. Burada dikkat etmeniz gereken nokta boyayı çok sulu yaparsanız bazı yerlerin boyasının tamamı akacağı için dalgalı bir görüntü oluşacaktır. O yüzden akışkan hale gelmesini sağlayacak 5-6 damla damlatın içine yeterli gelecektir.


Şişeler hazır hale geldiklerinde yapacağınız tasarıma karar verip ona göre dekore edeceğiniz malzemeleri belirlemeniz gerekiyor. Ben sadeliği çok sevdiğim için gördüğünüz gibi son derece sade ve şık oldular. Süreçle ilgili her hangi bir sorunuz olduğunda yazmanız yeterli olacaktır. Yaptığım çalışmalar ile ilgili daha çok görsele ulaşmak için instagram hesabıma (meraklibaykusunatolyesi) göz atabilirsiniz.



2*15'in hepimize sağlık, mutluluk, huzur ve bereket getirmesi dileğiyle. Hep mutlu kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder