9 Mayıs 2017 Salı

O Artık Bir Anne Adayı

Efendim ne çok olmuş bu sayfaya bir şeyler yazmayalı. Neredeyse iki buçuk yıldır uğramamışım. Çocuk kitaplarına ve tatil yazılarına ağırlık verdiğimden oluyor hep bunlar ( bu arada bakmak isterseniz www.tatilicinyasiyoruz.com ). Ama insan hayatında bu denli yenilikler varken de yazmadan edemiyor.

Evet bir çok genç ailede olduğu gibi bizim ailede de bir genişleme ve bunun getirmiş olduğu heyecan var. Yolun çoğu gitti azı kaldı ama söylenenlere göre en zorlu dönemece girmişim. Gerçi her dönemeç için herkes farklı yorumlar yaptı, bende hiç biri tutmadı o ayrı.

Bugün itibarıyla 23 hafta 5 günlük hamileyim. Bir kızımız olacak.

Sevgili dostlar ne zormuş hamilelik dedikleri şey. İki gün sonra tam altı ayını doldurmuş bir hamiş olaraktan vücudumda meydana gelen değişimleri hayretler içerisinde takip ediyorum. Resmen küçük bir fil yavrusuna doğru evrilmek üzereyim. Öyle ilk aylar miğde bulantısı, yemekten tiksinme gibi durumlar bende söz konusu bile olmadı. İştahım bir açıldı, pir açıldı. Hayatta sevmem dediğim o hamur işleri, tatlılar nasıl lezzetli geliyor anlatamam. Hamur işi hamur işi olalı böyle lezzetli olmadı. Ben ki doğum günlerinde ayıp olmasın diye yaş pastaları kenarından zorla kemiren insan. Sabahları poğaça, börek miğdeme oturuyor, rahatsız ediyor, sadece hamur yiyormuşum gibi hissediyorum diye yüzüne bakmayan insan. İşte insan ne oldum demeyecek arkadaş.

Yanımda beni durdurmak şöyle dursun sürekli "ye bebeğim ne olacak, bence böyle çok güzelsin, bak ne güzel oldun" diye motive eden bir eş, "Doğumdan sonra verirsin kızım, çocuğa yarıyor onlar çocuğa, bir şey olmaz" diyen anne ve kayınvalide var. Kesin doğumdan sonra da "ay sen çocuk emziriyorsun" diye ağzıma tıkar bunlar yemekleri. Kiloları veremeyip yememi durduramayınca da kesin arkamdan fısır fısır "ay bu da hiç boğazını tutamıyor, çok kilo aldı" diye konuşur bunlar. Neyse sanırım ben bu kilo olayını biraz fazla takıyorum. Ne yapayım her şeyi yemek geliyor içimden ve bir türlü doymuyorum. Ben ki yıllarca insanların " ayy çok zayıfsın ama" söylemlerinin bitmesi için kilo almaya çalışmış bir insanım. Hep o zayıfsın diyenler yaktı beni.

Doktoruma gelince sormayın efendim bir rahat bir rahat, "oo çok iyi gidiyorsun, sen hiç kilo almamış gibisin zaten, gayet iyi altı kilo daha alırız bitene kadar yeter (daha hamileliğin bitmesine dört ay var), ama hamur işi, karbonhidrat, tatlı yeme (kolaydı söylemesi, sırf sen yasakladın diye artık her gün yiyesim geliyor), normal doğum mu sen doğurursan ben doğurturum nolacak, doğuracak olan sensin sonuçta vb." söylemleriyle beni benden alıyor. Gerçi iyi gelmiyormu derseniz geliyor ama beni kim frenleyecek, kim durduracak. Ben bu hamileliği kazasız belasın nasıl atlatacağım hiç bir fikrim yok cidden.

Neyse bence şimdilik bu kadar yakınma yeter. Bir sonraki yazıda da hamileliğin nasıl bir prenseslik olduğunu, güzel yanlarını yazarım. Bir ara da bu süreçte neler yaptım neler hazırladım onları paylaşacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder