12 Mayıs 2017 Cuma

Anneler Günü Ne Zaman Kutlanır?



Sanırım bugün bir anne adayı olarak ilk anneler günümü kutlayacağımı fark edince biraz duygusala bağladım. İzlediğim her anneler günü videosunda, reklamında gözlerim doldu, itiraf ediyorum bazılarında da ağladım. Hormonlardan hep bunlar, hormonlardan. Yoksa ben böyle şeylerde hayatta duygulanmam (yersen).
Neyse efendim, bütün bu farkındalıkla birlikte bir de soru peydah oldu durup dururken. Doğurmadan anne olunur mu? Anneler gününü kutlamak kimlere caizdir? Acısı, sancısı, cefası çekilmeden anneler günü kutlanır mı?

Benim duygumu sorarsanız ha koynumda taşımışım, ha karnımda, benim için ikisi de aynı şey. Sonuçta artık içimde var olan kendi çocuğum. Cefasına da gelince, kendi çorabımı giymekten aciz hale geldim, yatakta sağımdan soluma dönünce kendime madalya veresim geliyor, daha ne cefası yani. Gittikçe evrimleşen vücuduma değinmiyorum bile. Haaa kendimi anne gibi hissediyor muyum derseniz, çok sayılmaz. Sanki oyun oynuyormuşuz da her an büyü bozulabilir, oyun bitebilirmiş gibi geliyor. Bazen kızım karnımda kıpırdandığında, kendisini hıçkırık tuttuğunda, onun içimdeki hareketlerini hissettiğimde tuhaf bir duygu yaşıyorum. Tüm annelik süreci o duygudan mı ibaret yoksa çok farklı bir boyutu mu var, bu duygu gerçek annelik duygusunun yanından bile mi geçmiyor cidden bilmiyorum. Hepsinin yaşayıp öğreneceğiz. Ama belki de insanın kendini şımartarak, çocuğunun peşinde koşmadan, onunla ilgili bir kaygı duymadan, her şeyiyle güvende ve mutlu olduğunu bilerek hayatında kutlayabileceği tek anneler günü budur.

Kutlayacaksın da ne yapacaksın derseniz, kendime kızım adına küçük bir hediye veririm (ki ben kendi doğum günümde bile kendime hediye alan insanım, normal yani bu durum merak etmeyin :), kendimi günün kraliçesi ilan ederim, sevgili kocama da görevinin beni şımartmak ve mutlu etmek olduğunu sık sık hatırlatırım (aslında bunu her gün zaten yapıyorum). Sonuçta benim mutluluğum çocuğumuzun mutluluğu yani :) . Zaten benim bu deliliklerimi sevimli bulabilecek tek insanla evlenmiş olabilirim.

Acaba şu an anne olan sizler ilk anneler gününüzde ne yaptınız, ne hissettiniz? Çocuğunuz karnınızda mıydı, kucağınızda mıydı? Anneler günü kutlamak için ben bir yıl daha mı beklemeliyim? Sanırım bunu anne olmuş arkadaşlara (bir bilene) sormakta yarar var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder