2 Ekim 2014 Perşembe

Keçeden Çocuklar İçin Hayvan Maskeleri


Bayrama bir gün kaldı. Benim için bayram demek çocukluk demek. O nedenle bayram öncesi çocuklar için yaptığım bir çalışmayı sizinle paylaşmak istedim. Onları mutlu etmenin en güzel yollarından biri onlara küçük sürprizler hazırlamak. Ben yazın eşimin kuzeninin  üç  buçuk yaşındaki oğlu Deniz'im için hazırladığı maskeleri sizinle paylaşmak istedim. Deniz benim yazlık arkadaşım. Yaz boyunca Deniz'le bazı anlaşmalar yaptık. Gerçekleştirdiği güzel davranışların sonucu olarak ona küçük sürprizler hazırlıyordum. En sevdiği hayvanın hangisi olduğunu sorduğumda ilk cevabı yarasaydı. Ben de oturup onun için bir yarasa maskesi ve kanadı hazırladım. Ertesi gün buluştuğumuzda hazırladığım hediyeyi verdiğimde o kadar mutlu oldu ki o gün denize (bu bildiğimiz deniz :) gittiğimizde bile maskeyi ve kanadı çıkarmadı. Ağustos'un sıcağında tüm gün deniz kenarında keçeden yapılmış maske ve kanatlarla ortalıkta dolaştı. Hatta bir ara denize de maskeyle girme konusunda ısrar edince olaya müdahale etmek durumunda
kalındı. Güzel bir açıklama sonucunda annesi Deniz'i bu düşüncesinden vazgeçirdi.   En son konuştuğumuzda annesinden Deniz'in okula da maske ve kanatlarla gittiğini öğrendim :)  



Yarasa maskesinden sonra Deniz'le birlikte internetten beğendiğimiz aslan maskesini yaptık. Deniz maskeyi beğendi, ben de onun için aynısını yapmaya çalıştım. Bu süreçte Deniz de bana keçeleri tutarak ve  yapıştırıcıyı vererek yardımcı oldu.



Malzemelere gelince, keçeden maskeler yapmak için ihtiyacınız olan malzemeler renkli keçeler, soğuk silikon, ince lastik, delgeç ve hayal gücünüz ya da internetten araştırıp bulacağınız maske kalıpları. Ancak dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Eğer çocuğunuz maskeyi yaz ayında kullanacaksa keçenin yüzünü tahriş etmemesi için arkasına pamuklu bir kumaş yapıştırmanız çok daha iyi olacaktır. Ayrıca maskenin üzerine kalemle bir şey çizeceğiniz zaman kumaş için olan boya kalemlerinden kullanmayı unutmayın. Aksi durumda boya dağılabiliyor.

Maskeleri hazırlarken blogumda paylaşmak aklıma gelmediği için hazırlık aşamasının fotoğrafları bulunmuyor. Yakında yeni çalışmalarım olacak. Onları sizin için ayrıntılı fotoğraflayacağım.

Herkese keyifli, mutlu ve bol sürprizli bir bayram diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder